hello , this is my blog. i'm am nurfatin , do enjoy reading my blog okeyh ? Ini blog saya. Saya berhak hendak menulis sebarang post disini. Sesiapa yang terasa dengan post post saya. kesah pulak lahh saya ? kbaii. Terima kasih :):)

MSSM !!

20 MAY 2011 (3 pm until 1.00 am , 21 may 2011 )

holaa. now , aku ade story baru. nak sembang pasal MSSM. korg tw ke ape ?

means : Majlis Sukan Sekolah-sekolah Malaysia. majlis pembukaan taon nie diadekan kat perak nie.

so, beberape buah SEKOLAH YANG TERPILIH telah dijemput ke acara tersebut. dan sekolah aku salah satunya. okeyh, bangga tahap dewa tuh dapat pergi sebab ckgu kokorikulum cume pilih student yang active je dalam koko.

and aku salah sorang nye. haha.

and, disebalik nya ade satu kisah yang agak menyakitkan hati. as all know, aku ade prob sikit dengan budak kelas aku tuh.

no need to mention her name okeyh :))

aku baek lagi, siap bertapis bila bercakap , tak suka maki2 orang tak tentu pasal sebab dari kecik lagi mak aku dah ajar cara sopan santun bila bercakap dengan orang len. aku bangga sebab mak aku dah besarkan aku dengan segala adab sebagai seorang perempuan bila berbicara dengan orang len.

and, aku agak terkilan sebab budak tuh soh ckgu koko aku keluarkan aku dari
senarai yang terpilih tuk pergi ke acara tu. setiap sekolah limit 88 person je yang boleh pergi (80 student , 8 teachers ) and bende tu sendiri ckgu koko aku yang bagitw sebab aku saje tnye dy ade ke orang soh keluarkan aku dari senarai.

tengs ckgu sebab kasi tw saya :) done for the part. malas nak story bende yang buad sakit hati je kan :)

okeyh , second part pulak. setiap skola yang pergi kene ade 80 orang student. only 35 student yang bertuah je dapat pegang cahaya perpaduan(tanglung 1Malaysia) .

aku pon salah seorang yang bertuah tu. bangge ouh ! haha :D .
okeyh , kat bawah nie ape yang aku buad time lepak kat stadium tuh :))

5.00 petang : sampai ipoh and bas A stay kat depan Pusat Latihan Belia Malaysia sementara tunggu bas B , sebelah stadium Ipoh. time smpai tuh pon dah sesak dengan student2 dari daerah dan negeri2 lain.

5.20 petang : duduk tunggu dak2 bas B sampai , sementara tu ckgu soh makan petang (nasi tomato) .

5.40 petang : dak2 bas B sampai (haha, bas lembab! ) then , smue masok lam stadium ikot pintu masuk A.

dari petang smpai malam : dok kat dalam stadium. tunggu acare stat. beshh gilaa !

8.15 malam : berasa haus dan keluar berjalan2 bersama aideed dan fais rasni. suka lepak gn diorang. haha :D tehn , naek atas balek.

9.00 malam : rase cm semak otak je dan buat keputusan pergi jalan2 kat sekitar stadium . dan tak kasi sesape ikot sebab aku tengah tension. haha *sorry aideed sebab saya tak kasi awak ikot.

9.30 malam : sedang berjalan sambil layan perasaan , tibe tibe staium jadi gelap dan tanglung sedang dinyalakan. *siak je orang curi tanglung aku setelah berhempas pulas aku lari naek atas balek. tgk2 tanglung aku hilang. :((

9.40 malam : bungeapi dilepaskan bersama2 cahaya perpadeuan terpasang sekitarnya . sumpah besh ! awesome + terbaik lahh !

then , duduk lagi dalam stadium and tgk acare perbarisan sluruh negeri kat Malaysia nieh . PERAK menjadi JOHAN perbarisan nie, bangge lahh diorang kan :)

dah lepas tanglung aku hilang , aku pon hilang mood , tehn kua lagi sensorang pergi jejalan pusing stadium. *sambil bawak tanglung yang aku dapatkan balek dari orang yang ambik tanglung aku tuh.

tengah jalan2 , tibe2 mentol dalam tanglung aku senget dan aku berhajat nak betolkan mentol tersebut, malangnya wire terputus. *sebab tensen dan terkasar ketika membetulkan mentol tersebut :(

then , aku pon duduk sensorang kat tingkat second . try nak betulkan tanglung tuh , tapi tak berjaya. then aku pergi jejalan round stadium sensorang , then ade budak sekolah dari daerah len tegur aku. then sembang2, dy mintak num. katenye nak bekawan. so, kasi jelahh. bukan senang nak jumpe cmtu kan :)

teka-teki 1 : Agak-agak , berapa orang yang ada dalam stadium tersebut ???
jawapan : lebih 30,000 pelajar dan guru dari sekolah laen :))

teka-teki 2 : Agak-agak , berapa banyak cahaya perpaduan telah dinyalakan pada malam tersebut ???
jawapan : lebih 10,400 cahaya perpaduan telah dinyalakan :))

teka-teki 3 : pkara paling penting dalam acara tersebut ??
jawapan : setiap student dapat satu sijil koko peringkat kebangsaan dan negeri Perak mencatat rekod Malaysian Books Of Record dengan nyalaan lebih kurang 10,400 cahaya perpaduan dan dinobatkan sebagai majlis pembukaan yang paling meriah sepanjang berlangsungnya MSSM tahun2 sebelumnya oleh Menteri Pelajaran Malaysia.

11.30 malam : bertolak pulang ke sekolah.

dalam bas : aswan, dengan sengaja men2 merangkak lam bas. dan kene ketuk kepale oleh aku. haha :D padan muke budak kecikk ! then, saje2 bagi alasan berhenti kat petrol station sebab nak berak. tapi sebenarnya tengah lapar dan nak beli makanan. *smue setuju gn penipuan tersebut dengan menjadikan aswan nak berak sebagai alasan , haha . terima kasihh budak kecikk ! :))

1.00 pagi : sampai kat sekolah. dalam bas aku dah jadi kurang sehad and tidurr dalam perjalanan tersebut :)) baby (akak aku) amek kat sekolah .

okeyh . done dis post. tenkiuu read :))

p/s : aideed, terima kasih jaga saya ! <33